Strategiczne cele wizerunkowe
Ogólne cele wizerunkowe służą zdefiniowaniu głównych kierunków działań podejmowanych przez organizację, które zmierzają do uzyskania pożądanego postrzegania przez wszystkie grupy docelowe. Powinno się formułować je w oparciu o strategię organizacji oraz w spójności z celami marketingowymi.
Mogą to być przykładowo następujące cele ogólne:
- podtrzymywanie i budowanie dobrych relacji z dziennikarzami
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku organizacji, umacnianie jego wartości
- ustanowienie klarownej i zintegrowanej polityki komunikacyjnej
- budowanie dobrych kontaktów z interesariuszami (to nie tylko klienci)
- budowanie dobrych relacji z przedstawicielami organizacji pozarządowych i samorządami
- wzmacnianie wizerunku w społecznościach lokalnych
Dla każdego celu wizerunkowego sformułowanego ogólnie (strategicznie) projektujemy cele operacyjne, określające dokładnie to, co mamy na myśli. Jeśli strategicznie nasza organizacja ustaliła, że mamy komunikować np. innowacyjność produktów i usług, to możemy to realizować zawężając działania do: organizacja/ludzie z organizacji są ekspertami, organizacja jest rozwijającym miejscem pracy, organizacja nastawiona jest na rozwiązywanie problemów klienta.
________________________________________________
Fragment z podręcznika szkoleniowego. Zapraszamy po więcej na szkolenia: