Savoir-vivre w biznesie
Profesjonalny wizerunek i zachowanie w kontaktach biznesowych to nie tylko wygląd zewnętrzny i umiejętności interpersonalne. Bardzo ważnym elementem tego, jak jesteśmy postrzegani są nasze dobre maniery, czyli znajomość etykiety biznesu i umiejętność zachowania w każdej sytuacji służbowej. Współcześnie savoir vivre w biznesie przenika się z zasadami protokołu dyplomatycznego, ale różni się od etykiety towarzyskiej. To tym bardziej czyni temat niezwykle trudnym, ale i ważnym dla wszystkich, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez partnerów czy klientów handlowych. Znajomość etykiety biznesu pozytywnie wpłynie na osobiste samopoczucie, pewność siebie i efektywność w każdej sytuacji zawodowej.
Szkolenie zwiększa umiejętności w zakresie:
-
stosowania zasad etykiety biznesu
-
uświadomienia istoty i znaczenia etykiety biznesu
-
zwiększenia efektywności zawodowej
-
rewizji dotychczasowego postępowania
Dzięki szkoleniu:
- nauczysz się zasad zachowania obowiązujących w środowisku biznesowym
- poznasz metody rozpoznawania poziomu twoich rozmówców
- zdobędziesz wiedzę o sposobach oddziaływania na innych poprzez savoir-vivre
- nauczysz się budować wizerunek osobisty i korporacyjny w oparciu o savoir-vivre
To szkolenie jest dla ciebie, jeśli:
Jesteś osobą budującą swoją pozycję zawodową w oparciu o kontakty interpersonalne, odpowiedzialną za organizację konferencji, spotkań, wystąpień, negocjacji lub zainteresowaną biznesowymi zasadami zachowania sprzyjającymi stabilnej karierze zawodowej.
Techniki wykorzystane w warsztacie
Ćwiczenia i wykłady z prezentacjami multimedialnymi.
Materiały szkoleniowe
Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.
Certyfikaty
Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.
Ogólny program szkolenia
1. Savoir-vivre – wprowadzenie do etykiety biznesu
2. Powitania, pożegnania, prezentacje – wzmacnianie pozytywnego wizerunku
- Pierwsze wrażenie
- Procedury powitalne (zasady i wyjątki, kryteria i honory)
- Wizytówki
- Zapamiętywanie imion i nazwisk, tytułowanie
- Mowa ciała, intonacja głosu, kontakt wzrokowy
- Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta;
- Gość honorowy
- Kłopotliwy gość
- Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu
- Prezentacja - zasady i wyjątki
- Pożegnania - zasady i wyjątki
- Przejdźmy na "ty"
3. Savoir-vivre w komunikacji
- Kultura dyskusji
- Reagowanie na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy
- Sztuka słuchania
- Kultura obsługi interesanta
- Rozmowa w relacji pracownik - klient, interesant, gość
- Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy
- Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy
- Jak prawić i przyjmować komplementy
- Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
- Rozmowa telefoniczna
- Komunikacja elektroniczna
- Komunikacja interpersonalna – prowadzenie dialogu
- Komunikacja pisemna – zaproszenia, noty, pisma
- Negocjacje
- Wystąpienia publiczne
4. Wizerunek biznesmena, partnera biznesowego
- Ubiór służbowy – złote zasady komponowania; co wolno, czego nie wypada
- Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
- Ubiór odpowiedni do okazji
- Kultura gestu
- Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi
- Język ciała demaskuje myśli
- Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia
- Gesty spoufalania się
- Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś
5. Zasady pierwszeństwa
- Pierwszeństwo w sytuacjach biznesowych
- Zajmowanie miejsc na spotkaniach, przyjęciach, w samochodzie
- Pierwszeństwo w windzie
6. Spotkania
- Przyjęcia na stojąco
- Przyjęcia przy stole
- Spotkania poza strefą biurową – seminaria, konferencje i inne
- Zaproszenie gościa do restauracji (wybór lokalu, menu, sposobu płacenia)
- W lokalu - od zamówienia do płacenia
- Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch, koktajl
- Upominki w kontaktach zawodowych
7. Kultura przy stole
- Jak poprawnie i elegancko jeść (najczęstsze błędy)
- Stołowa topografia
- Zastawa stołowa bez tajemnic
- Poczęstunek w firmie
- Sytuacje trudne i nietypowe
- Rozmowa przy stole
- „Trudne” potrawy
- Serwetki - ich rodzaje i przeznaczenie
- Sztućce rzadko spotykane - prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia; mowa sztućców - czyli jak odczytywać kody
- Kultura picia, sztuka wznoszenia toastów
- Trunki - ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.
Termin i miejsce
Do uzgodnienia. Szkolenie może zostać zrealizowane nawet dla jednego (1) uczestnika.
Czas trwania szkolenia
Standardowo 1 dzień, godz. 9:00 – 17:00.