ATL, BTL
Planowanie skutecznych działań marketingowych
Korzyści dla uczestników
Wzrost umiejętności w zakresie:
- skutecznego planowania kampanii reklamowych,
- efektywnego doboru mediów do strategii i celów marketingowych,
- skutecznego stosowania technik reklamy,
- optymalnego wykorzystania budżetu,
- konstrukcji media planu,
- współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi,
- przygotowania przetargu na obsługę mediową,
- pomiaru efektów przeprowadzonych kampanii.
Odbiorcy szkolenia
Wszyscy zainteresowani zwiększeniem sprzedaży i prowadzeniem kampanii wizerunkowych i reklamowych, w szczególności specjaliści związani z działalnością marketingową, kadra zarządzająca.
Certyfikaty
Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.
Ogólny program szkolenia
I. Działania ATL
1. ATL
- standardowe działania reklamowe (tv, radio, prasa, outdoor, internet)
- sponsoring
- product placement
- strategia użycia mediów
2. Media – ogólna charakterystyka (media mix)
- Telewizja (reklama spotowa, sponsoring programu, product placement)
- Radio (reklama spotowa, sponsoring programu, audycje radiowe)
- Prasa (reklamy modułowe, tekst promocyjny, sponsoring)
- Outdoor (charakterystyka nośników)
- Internet (rodzaje reklam internetowych)
3. Planowanie mediów
- wskaźniki (target group, frequency (częstotliwość); effective frequency, GRP, CPP; CPT, Affinity Index, czytelnictwo, CCS)
4. Planowanie kampanii (efektywność działań)
II. Działania BTL
1. BTL
- formy i ich charakterystyka
- POS
III. Przygotowanie i wykorzystanie innych elementów wspierających kampanię
- Promocja (animacje sprzedaży, sampling, konkursy, loterie, promocje krzyżowe, programy lojalnościowe, programy promocyjne, kluby konsumenckie, tajemniczy klient, door to door, merchandising)
- Event
- Działania PR
IV. Zasady współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi
1. Proces przetargowy (tworzenie briefu – ćwiczenia)