Komunikacja marketingowa na rynku B2B
Komunikowanie się – najważniejsze wyzwanie w biznesie – jest również zadaniem najtrudniejszym. Niewydajna lub niewłaściwa komunikacja marketingowa może mieć brzemienne skutki dla sukcesu firmy. Szkolenie ma na celu zwrócenie uwagi na istotę komunikacji marketingowej i dostosowane jest do specyfiki firmy działającej głównie na rynku B2B.
Korzyści dla uczestników
Wzrost umiejętności w zakresie:
- opracowywania planów komunikacji na rynku B2B,
- oceny potencjału klientów i optymalizacji narzędzi komunikacyjnych,
- dopasowania instrumentów komunikacji do różnych segmentów klientów B2B,
- oceny efektywności działań komunikacyjnych na rynku B2B.
Metody
Szkolenie ma charakter interaktywny, prowadzone jest metodą warsztatową z wykładami, co pozwala rozwijać praktyczne umiejętności uczestników i uzyskać ich pełne osobiste zaangażowanie.
Materiały szkoleniowe dla uczestników
Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.
Certyfikaty
Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.
Ogólny program szkolenia
Etapy budowy skutecznej komunikacji
- Określenie odbiorców docelowych
- Wyznaczenie celów procesu komunikacji
- Projektowanie przekazu
- Wybór mediów
- Metody kontroli realizacji
Planowanie komunikacji marketingowej
- Proces planowania komunikacji marketingowej
- Metody budżetowania komunikacji marketingowej
- Efektywność komunikacji marketingowej
Budżet na działania marketingowe
- Ustalenie wielkości budżetu promocyjnego i promotion-mix
- Efektywne wydatkowanie budżetu marketingowego
- Tworzenie konkurencyjnej strategii marketingowej
- Budowanie oferty marketing-mix w obszarze: produktu, ceny, dystrybucji i komunikacji na rynku B2B
- Efektywne wydatkowanie budżetu na badania marketingowe
Instrumenty komunikacji marketingowej na rynku B2B
- Komunikacja formalna
- Komunikacja nieformalna
- Reklama - zasady działania i skuteczność reklamy - najnowsze teorie (specyfika poszczególnych typów reklamy i ich zastosowanie, konstrukcja przekazu w reklamie pomiar efektywności reklamy)
- Promocja sprzedaży (rodzaje, kiedy stosować, mierzenie efektywności)
- Public Relations (jako narzędzie kształtowania wizerunku, efekty działań public relations (pozytywne i negatywne)
- Marketing bezpośredni (formy nowoczesne, użycie Internetu, warunki skuteczności)
- Sprzedaż osobista (warunki skuteczności, zasady działania)
- Sponsoring i event marketing (wybór, kreowanie własnych wydarzeń)
Opracowanie mixu promocyjnego
Nowe zjawiska w komunikacji marketingowej
Społecznie odpowiedzialna komunikacja marketingowa
Budowanie marki na rynku usług
Wpływ komunikacji na wizerunek marki
Komunikowanie elementów marki i budowanie skojarzeń
Świadomość i wizerunek marki jako efekty komunikacji
Miejsce i czas szkolenia
Sala szkoleniowa w Warszawie, w centrum biznesowym na Powiślu (przy budynku zawsze są wolne miejsca na parkingu i idealny dojazd MZA lub ZTM). Szkolenie jest bardzo intensywne i trwa 8 godzin, od 9:00 do 17:00, ale czas upływa niepostrzeżenie i wszyscy wychodzą zadowoleni z poczuciem dobrze spędzonego dnia. Z dużą dawką uporządkowanej wiedzy i optymizmem na przyszłość. Warto.
Cena dla 1 uczestnika
Cena obejmuje udział w szkoleniu otwartym w Warszawie, w sali szkoleniowej Gration, w godzinach 9:00-17:00, przerwy kawowe, lunch, przydatne materiały szkoleniowe, certyfikat, nieograniczony w czasie kontakt z trenerem (praktykiem!), uzyskanie pozytywnej pewności siebie w realizowanych działaniach i gwarancję efektywniejszej pracy z zakresu tematu szkolenia.
Zapisy
Jeśli proponowany przez nas termin i zakres merytoryczny spełnia oczekiwania i potrzeby, prosimy o kontakt na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zgłoszenia na określony termin muszą być dokonywane minimum 5 dni roboczych przed nim, ponieważ w tym czasie przekazujemy uczestnikom informacje i dopasowujemy przykłady, ćwiczenia itp. do ich potrzeb i specyfiki branżowej.