Planowanie i strategia działań marketingowych
- Audyt marketingowy
Prowadzimy kompleksowe i oparte na wszechstronnych badaniach analizy aktywności marek oraz obiektywnie oceniamy racjonalność i efektywność inwestycji w marketing.
Audyt marketingowy to przegląd organizacji i sposobu realizacji funkcji marketingu. Jego celem jest ocena:
- misji, celów i strategii marketingowej firmy
- sprawności i organizacji służb marketingu i sprzedaży
- systemów marketingowych (planowania, kontroli, informacji marketingowej, rozwoju produktów)
- efektywności prowadzonych działań marketingowych
- realizacji funkcji marketingu w firmie
oraz identyfikacja trudności i szans rozwojowych, jak również sformułowanie wytycznych mających na celu poprawę działań marketingowych i wizerunkowych firmy.
Audyt marketingowy jest podstawowym i niezbędnym dokumentem do świadomego prowadzenia działań marketingowych i wizerunkowych w firmie. Na jego podstawie można dopiero opracować strategię marketingową i wizerunkową, jak również plan marketingowy. Dzięki temu zwiększa się szanse powodzenia i sens prowadzonych działań marketingowych, jeśli te mają przyczyniać się do zwiększenia przychodów ze sprzedaży. Dokument audytu marketingu to również usystematyzowanie podejmowanych działań, istniejącej wiedzy o otoczeniu rynkowym oraz roli działu marketingu w firmie.
Realizujemy autorski program audytu marketingu i public relations, w którym badamy m.in. obszary:
- Planowanie i strategia marketingowa
- Produkty i usługi
- Marketing międzynarodowy
- Rozmiar, struktura i prognozy rynku
- Obsługa klienta i wsparcie posprzedażne
- Alianse, partnerzy handlowi
- Marketing–mix: instrumenty, media
- Proces zakupowy
- Wprowadzanie nowych produktów i usług
- Grupy docelowe
- Klienci kluczowi
- Konkurencja
- Kontakty biznesowe
- Wizerunek i percepcja
- System informacji marketingowej
- Marketing cross-selling i wewnętrzny
- Jakość w marketingu
- Polityka cenowa
Mamy bogate doświadczenie w branży marketingowej – z naszych usług korzystają menedżerowie i właściciele firm z sektora MŚP, a także dużych instytucji. Wskazujemy najlepsze formy promocji, wpływające bezpośrednio i pośrednio na wzrost przychodów ze sprzedaży.
Zewnętrzny audyt marketingowy to wiele korzyści, w tym m.in.:
- wszechstronny przegląd działalności marketingowej firmy
- niezależna ocena realizacji funkcji marketingu
- identyfikacja źródeł istniejących problemów
- identyfikacja obszarów, które warto usprawnić.