Kolory to element komunikacji marketingowej o dużym wpływie na percepcję i świadomość odbiorców komunikatów marketingowych. Z czasem stają się silnym elementem skojarzeniowym z firmą. Projekty graficzne muszą być zatem zgodne ze specyfiką i stylem firmy, oryginalne i eksponowane tak, aby wyróżniały ją na tle konkurencji. Muszą być również jednoznaczne i powodować pozytywne skojarzenia.
Symbolika wybranych kolorów w tworzeniu wizerunku firmy
Czerwony – instytucje związane z ciałem człowieka – kluby sportowe, jadłodajnie, kluby i organizacje polityczne.
Różowy – tworzenie kobiecego lub kochającego wizerunku – domy mody, salony kosmetyczne, organizacje kościelne, produkty dla dzieci, stowarzyszenia niosące pomoc w sytuacjach kryzysowych.
Burgund – dowartościowanie zmysłów – rozrywka, usługi wideo, salony samochodowe, domy gry, galerie sztuki, salony meblowe, winiarnie.
Pomarańczowy – tworzenie bardzo energetycznego wizerunku – architektura, narzędzia i usługi budowlane, usługi ekspresowe, wysoko wydajna produkcja.
Brzoskwiniowy – tworzenie charytatywnego wizerunku – usługi i produkty przeznaczone dla dzieci i szkół, organizacje charytatywne i dobroczynne.
Jaskrawo zielony – tworzenie nowatorskiego wizerunku – wszelkie usługi samorozwojowe, ośrodki dietetyczne, samopomoc.
Błękitny – tworzenie twórczego wizerunku – działalność projektancka i artystyczna, usługi w rozwiązywaniu problemów, serwis komputerowy.
Granatowy – tworzenie kompetencji – biznes, szkolnictwo wyższe, wszelkie usługi i produkty profesjonalne.
Wrzosowy, fioletowy – tworzenie wrażenia intuicji i duchowego rozbudzenia – kursy i usługi w niesieniu pomocy emocjonalnej, rozbudzenie wrażliwości na potrzeby własne i innych.
Brązowy – wszelkie usługi i produkty pomocne ludziom – przedsięwzięcia oferujące poczucie bezpieczeństwa, produkcja artykułów niezbędnych do przeżycia, zaspokojenie podstawowych potrzeb.
Szary – tworzenie wizerunku pasywnego lub oddanego sprawom przyziemnym – drobne usługi reparacyjne, wyroby z kamienia lub gliny, zakłady kamieniarskie.
Czarny – tworzenie aury solidnego, surowego i zdystansowanego autorytetu – usługi ubezpieczeniowe i zapewniające bezpieczeństwo.
Srebrny – tworzenie wizerunku wartościowego i honorowego – usługi prawne, organizacje praw człowieka, usługi pożyczkowe.
Złoty – tworzenie wizerunku pełnego bogactwa i pewności siebie – brokerzy, bankierzy, handlowcy i wszelkie usługi najwyższej jakości.
Zielony – działalność zdrowotna, hodowla roślin i warzyw – sklepy ze zdrową żywnością, restauracje, produkty roślinne.
Żółty – zwiększenie komunikatywności – rozrywka, handel, wszelkie usługi komunikacyjne i reklamowe.
Pożądany wizerunek i osiągnięcie celów komunikacyjnych firmy można osiągnąć tylko poprzez umiejętne zastosowanie jednego lub więcej kolorów w odpowiednich proporcjach obok przekazywanych treści.