Etykieta biznesu

    Savoir-vivre w biznesie

    Profesjonalny wizerunek i zachowanie w kontaktach biznesowych to nie tylko wygląd zewnętrzny i umiejętności interpersonalne. Bardzo ważnym elementem tego, jak jesteśmy postrzegani są nasze dobre maniery, czyli znajomość etykiety biznesu i umiejętność zachowania w każdej sytuacji służbowej. Współcześnie savoir vivre w biznesie przenika się z zasadami protokołu dyplomatycznego, ale różni się od etykiety towarzyskiej. To tym bardziej czyni temat niezwykle trudnym, ale i ważnym dla wszystkich, którzy chcą być pozytywnie odbierani przez partnerów czy klientów handlowych.  Znajomość etykiety biznesu pozytywnie wpłynie na osobiste samopoczucie, pewność siebie i efektywność w każdej sytuacji zawodowej.

    Szkolenie zwiększa umiejętności w zakresie:

    • stosowania zasad etykiety biznesu

    • uświadomienia istoty i znaczenia etykiety biznesu

    • zwiększenia efektywności zawodowej

    • rewizji dotychczasowego postępowania

    Dzięki szkoleniu:

    • nauczysz się zasad zachowania obowiązujących w środowisku biznesowym
    • poznasz metody rozpoznawania poziomu twoich rozmówców
    • zdobędziesz wiedzę o sposobach oddziaływania na innych poprzez savoir-vivre
    • nauczysz się budować wizerunek osobisty i korporacyjny w oparciu o savoir-vivre

    To szkolenie jest dla ciebie, jeśli:

    Jesteś osobą budującą swoją pozycję zawodową w oparciu o kontakty interpersonalne, odpowiedzialną za organizację konferencji, spotkań, wystąpień, negocjacji lub zainteresowaną biznesowymi zasadami zachowania sprzyjającymi stabilnej karierze zawodowej.

    Techniki wykorzystane w warsztacie

    Ćwiczenia i wykłady z prezentacjami multimedialnymi.

    Materiały szkoleniowe

    Każdy uczestnik otrzymuje unikalny i przydatny komplet materiałów obejmujący omawianie zagadnienia.

    Certyfikaty

    Wydajemy rejestrowane certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu. Gration jest zarejestrowaną instytucją szkoleniową.

    Ogólny program szkolenia

    1. Savoir-vivre – wprowadzenie do etykiety biznesu
    2. Powitania, pożegnania, prezentacje – wzmacnianie pozytywnego wizerunku

    • Pierwsze wrażenie
    • Procedury powitalne (zasady i wyjątki, kryteria i honory)
    • Wizytówki
    • Zapamiętywanie imion i nazwisk, tytułowanie
    • Mowa ciała, intonacja głosu, kontakt wzrokowy
    • Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta;
    • Gość honorowy
    • Kłopotliwy gość
    • Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu
    • Prezentacja - zasady i wyjątki
    • Pożegnania - zasady i wyjątki
    • Przejdźmy na "ty"

    3. Savoir-vivre w komunikacji

    • Kultura dyskusji
    • Reagowanie na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy
    • Sztuka słuchania
    • Kultura obsługi interesanta
    • Rozmowa w relacji pracownik - klient, interesant, gość
    • Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy
    • Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy
    • Jak prawić i przyjmować komplementy
    • Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
    • Rozmowa telefoniczna
    • Komunikacja elektroniczna
    • Komunikacja interpersonalna – prowadzenie dialogu
    • Komunikacja pisemna – zaproszenia, noty, pisma
    • Negocjacje
    • Wystąpienia publiczne

    4. Wizerunek biznesmena, partnera biznesowego

    • Ubiór służbowy – złote zasady komponowania; co wolno, czego nie wypada
    • Dostosowanie ubioru do typu urody i osobowości
    • Ubiór odpowiedni do okazji
    • Kultura gestu
    • Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi
    • Język ciała demaskuje myśli
    • Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia
    • Gesty spoufalania się
    • Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś

    5. Zasady pierwszeństwa

    • Pierwszeństwo w sytuacjach biznesowych
    • Zajmowanie miejsc na spotkaniach, przyjęciach, w samochodzie
    • Pierwszeństwo w windzie

    6. Spotkania

    • Przyjęcia na stojąco
    • Przyjęcia przy stole
    • Spotkania poza strefą biurową – seminaria, konferencje i inne
    • Zaproszenie gościa do restauracji (wybór lokalu, menu, sposobu płacenia)
    • W lokalu - od zamówienia do płacenia
    • Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch, koktajl
    • Upominki w kontaktach zawodowych

    7. Kultura przy stole

    • Jak poprawnie i elegancko jeść (najczęstsze błędy)
    • Stołowa topografia
    • Zastawa stołowa bez tajemnic
    • Poczęstunek w firmie
    • Sytuacje trudne i nietypowe
    • Rozmowa przy stole
    • „Trudne” potrawy
    • Serwetki - ich rodzaje i przeznaczenie
    • Sztućce rzadko spotykane - prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia; mowa sztućców - czyli jak odczytywać kody
    • Kultura picia, sztuka wznoszenia toastów
    • Trunki - ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.

    Termin i miejsce

    Do uzgodnienia. Szkolenie może zostać zrealizowane nawet dla jednego (1) uczestnika.

    Czas trwania szkolenia

    Standardowo 1 dzień, godz. 9:00 – 17:00.

     

    Szkolenie indywidualne

     

    Termin, zakres
    i miejsce

    do uzgodnienia

     
     
     
    Szybki kontakt:
     szkolenia@gration.pl
    +48 602 617 076

     

    Marketing Consulting & Training Partner

    Gration to wiedza i doświadczenie strategów, menedżerów produktów, copywriterów, grafików, projektantów www, specjalistów ds. marketingu, promocji i sprzedaży.
    Efektem naszych starań są strategiczne i operacyjne rozwiązania marketingowe wspierające sprzedaż i sprzyjające utrzymaniu przewagi konkurencyjnej naszych klientów.

     

    UWAGA! Nasz serwis używa cookies i podobnych technologii.

    Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

    Zrozumiałem